"Å leve er ikke nok....
Solskinn..frihet, og en liten blomst må man ha.."

HC Andersen

torsdag 27. januar 2011

Drømmehår.....

Alle går til frisøren for tiden... Jeg har også tenkt å gå til frisøren..har tenkt på det en god stund nå, men det er mange år siden sist og jeg er liksom blitt så vant med mitt lange hår.. og er redd jeg ikke vil trives med kortere... men så er det DET at det er litt slitt i tuppene..så jeg BURDE klippe det..i alle fall litt..men så er det det..hva hvis frisøren sier "nei, Vårin..dette håret er det ikke noe å gjøre med..du må klippe det kort"....!!! Da MÅ jeg jo til pers...! og skrekk og gru hvis jeg må klippe pannelugg...nei nei nei...
 Men altså..Mens jeg har gått å tenkt på å klippe meg..har mange i min omgangskrets vært og klippet seg. Muligens har underbevisstheten min jobbet veldig med akkurat det..hva vet jeg..? Uansett. i går natt.. da drømte jeg at jeg gikk til frisøren. Frisøren var en kompis av meg, som i virkeligheten ikke er noe i nææærheten av en frisør.. Jeg gikk altså til ham, og jeg var tilfeldigvis veldig trett den dagen, så jeg sa til ham at nå kunne det godt hende at jeg sovnet. Ikke før jeg hadde satt meg i stolen sovnet jeg.. og visste ikke mer før han vekket meg med at nå var jeg ferdig.



Ingen, absolutt INGEN kunne ha forberedt meg på det synet jeg så da jeg kikket i speilet. Han hadde laget tykke fletter..såkalte dreads.. som som liksom stakk opp av hodet mitt.. Åtte - ni tykke..vasete, klumpete pølser som slang rundt hodet. det var aldeles gruusomt... Jeg fikk ikke frem et ord, men bøyde meg fram for å ta en nærmere titt. Ingen pannelugg what so ever...! Og da jeg løftet på de førnevnte pølsene..så jeg til min skrekk at han hadde barbert meg på begge sidene av hodet, slik at jeg kun hadde hår i en bred stripe bakover. Jeg fikk tilbake talen og leste frisøren teksten mens jeg spekulerte på hva i all verden jeg skulle gjøre nå. Kunne ikke vise meg på jobb, det var i alle fall sikkert..

Frisøren..som altså var en kompis..syns jeg ble veldig RØFF og at jeg kledde den nye frisyren mye bedre enn den gamle. Han forlangte åttehundre kroner for spasen, men det ble for mye for en nå vandalisert bestemor, jeg lekset opp for ham på nytt og sa hva jeg mente om det jeg kalte hærværk av en jobb han hadde gjort. Jeg forlot salongen og det var slutt på DET vennskapet..og snek meg opp til en venninne for å få hjelp til å løse opp de sammenvasede flettene. Det tok flere timer, og etterpå så jeg ut som en sau på håret, det var fullstendig ødelagt..

La meg bare få lov til å beskrive følelsen da jeg våknet, og i lykkerus konstanterte at det hele bare var en drøm.
Det kommer ikke på taaale å oppsøke frisøren hverken nå eller i nærmeste framtid, det er i alle fall sikkert. Når det gjelder kompisen min..så kommer han ikke i NÆRHETEN av skalpen min...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar