"Å leve er ikke nok....
Solskinn..frihet, og en liten blomst må man ha.."

HC Andersen

mandag 6. august 2012

Fottur i Trollheimen- Planleggingen

Ja..så er jeg i gang igjen med blogginga..tror jeg.

Jeg fikk en idé om at jeg skulle ta en fottur i sommer. Helt alene, bare meg og naturen, i skjønn forening. Jeg har tidligere vært på fottur i Jotunheimen, men det er altså omtrent 16 år siden, så jeg kan ikke akkurat si at jeg er godt vant. MEN, jeg liker å gå på tur, og det gir meg en sjelden ro i sjelen. Og nå hadde jeg en stund hatt behov for å finne tilbake til roen..selv om mange kanskje ville si at jeg ER ei rolig dame.
Uansett, jeg meldte meg inn i Turistforeningen, og begynte å lete etter passende turer. Det måtte ikke være for krevende, men heller ikke pensjonist-tur, å neeei, jeg har vel NOE kondis. Jeg falt til slutt for en tre-dagers tur i Trollheimen, og begynte å planlegge. Jo nærmere jeg kom den tiden jeg hadde anledning til å dra, jo mer begynte jeg å tvile på at det ville være lurt å gå alene. Så jeg feiget ut og spurte søsteren min om hun kunne tenke seg til å bli med. Jeg sendte henne flere beskrivelser på turen. Hun ble heldigvis veldig tent av ideen og vi møttes for å planlegge hva vi skulle ha med. Planleggingen gikk for seg i midnattsol, med et lite glass hvitvin til... Vi kom frem til at vi måtte ha:

God stor ryggsekk
sovepose
mat for 5 dager
sitteunderlag                                                          
regntøy (det meldte store mengder regn)                      
fjellsko -to par
inneklær til bruk på kveldene..
ullklær
undertøy
toalettsaker
gnagsårplaster
myggspray
drikkeflasker
smertestillende
turklær-allværsjakke og bukse.
ullsokker
nøtter og sjokolade til å fylle energilagrene med.
godt humør

Vi var vel fornøyde med planleggingen og bestilte togbiletter til Oppdal en søndag i juli. Vi skulle bruke fem dager på turen, og det var med reisen.  Eventyret ventet. Og vi gledet oss.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar