"Å leve er ikke nok....
Solskinn..frihet, og en liten blomst må man ha.."

HC Andersen

lørdag 16. juli 2011

Bade og grillsesongen er i gang..!!

Kom hjem fra hytta i kveld etter tre flotte dager sammen med familien. Været var ikke det beste, men kosefaktoren var stor. Selv om gradestokken ikke krøp over 8 grader, hadde jeg bestemt meg for at det var varmt, og at det skulle bades. 
Eller...for å si det sånn..så var det egentlig søsteren min som MÅTTE utfordre meg..selv om hun VET at når det gjelder sjøbad..finnes det knapt noen som er mer badevennlig enn meg. 
Vi trakk i badetøy og sprang i regnet ned til stranda..kastet håndkleet og la på sprang ut i sjøen. Det var selvfølgelig jeg som var først uti...etter kom søsteren min..og sønnen min..og så var vi under alle tre. Jeg svømte iallefall 8 svømmetak før jeg satte kursen mot land, og vi sprang opp til hytta igjen..mens vi lo så det ljomet i hytteveggene. 
Neste kveld regnet det ikke..men temperaturen var ikke den aller varmeste..men tror du ikke søsteren min IGJEN måtte frempå..??
Hva er det egentlig med storesøstre..??? Hva..?? Skal du ikke bade..??? Sa hun til meg.. MOI....!!! Klart jeg skulle bade, og denne gangen sprang alle på hytte 68 uti... Det regnet som sagt ikke..men det blåste frisk bris..noe som er en bonus..for da holder jo myggen seg vekk.. Vi var under alle sammen..svømte noen tak, og sprang som gærne opp til hytta igjen.. Vi sjekket temperaturen da vi kom opp..og den var 6.9..i lufttemperatur.. Jeg vil påstå at det var mye varmere i sjøen..minst 7.3...etter krampen i tærne å bedømme.


Ingen skal si at denne familien ikke klarer en utfordring...det er i alle fall sikkert.
Det var uansett ikke særlig kaldt.. Dette er antakelig fordi vi hadde spist så godt de dagene vi var på tur.. Vi grillet nemlig til frokost, middag og kvelds...Ja..vi kom frem til at vi hadde omtrent spist en halv gris.

noe som ifølge meget usikre kilder resulterer i at kroppen får en veldig god isolasjon mot kulde.. Jeg vil likevel ikke anbefale det til andre..bare så det er sagt..!!

Det blir ikke lenge til neste sjøbad..det vet jeg...men det må jeg bare si...Jeg spiser ikke en eneste kotelett det nærmeste halve året..å nåde den som fyrer opp grillen uten at grillmaten består av fisk eller hvitt kjøtt...han får med bestemor å bestille....


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar