"Å leve er ikke nok....
Solskinn..frihet, og en liten blomst må man ha.."

HC Andersen

onsdag 12. januar 2011

Alt er ikke burde burde..

Åååå neeeei...!! Jeg våknet i panikk, idet jeg hørte søppelbilen stoppe oppe ved veien.. Boksen min sto den selvfølgelig nede ved huset, proppfull.  Det var det jeg visste..at jeg burde ha dratt søppelboksen opp til veien før jeg la meg.. men jeg hadde jo sett den reklamen med " alt er ikke burde burde" og i og med at jeg mer eller mindre var låst til godstolen i går kveld, var det lett å utsette til idag, det jeg burde gjøre igår..men JEG kunne jo ikke vite at søppeloperatørene hadde fått det for seg at de skulle være tidligere ute..og det med en hel HALV time..
Jeg summet meg heldigvis fort..og fikk ordnet opp i sakene..det vil si at jeg fikk vekket min yngste sønn, og før han visster ordet av det sto han på veien..passet opp søppelbilen på returen.og fikk tømt boksen.
Det er om å gjøre å være snartenkt..pluss å ha en velvillig arverekke..som er rask på foten...når man selv innehar noe jeg kaller for "burde burde"- gen...

Arverekken er også god å ha når man er sulten.. Min eldste sønn har stått på kjøkkenet i kveld og kokkelert... Hjemmelaget hamburger..Nam... Han er et unikum..og for meg, er bare det å se en mann i sving på kjøkkenet, grunn til å sette det berømmelige krysset i taket..
Okei, så er han er vel ikke en mann akkurat..han har nettopp fylt 16, men med sine 188 cm kan han passere som en..Uansett. jeg har stor tro på at han blir en svigermors drøm...en gang i fremtiden..selvsagt med en stolt mamma..men forhåpentligvis uten det "burde burde" genet...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar